Retourneren

Is het mogelijk een product om te ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk bij ons. Dit heeft te maken met onze online voorraad. Wij willen in eerste instantie natuurlijk zorgen dat het gewenste ruil product geleverd kan worden. Om het product te kunnen ruilen, dient het eerst in ons magazijn te zijn en hier vervolgens verwerkt te worden. Het retour verwerkingsproces kan tot 7 werkdagen in beslag nemen. Doordat wij seizoensgebonden zijn en daardoor in korte tijd veel bestellingen hebben, kan het gebeuren dat het product al uitverkocht is voordat je retour verwerkt is. We voorkomen daarom graag een mogelijke teleurstelling.

Wil je er zeker van zijn dat je gewenste product er nog is, dan raden wij je aan om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen. Je kunt het huidige artikel waar je niet tevreden mee bent binnen 14 dagen retourneren.

Wat is het retourbeleid van SkiWebShop?

Is het artikel toch niet helemaal naar wens, dan kun je het artikel natuurlijk retour sturen. Houd hierbij rekening met het volgende:

  • Het artikel wordt binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd. Wij kunnen in de track&trace zien wanneer je je pakketje hebt ontvangen. Via de track&trace van je retourlabel zien wij ook wanneer je een retour hebt verzonden.
  • Het artikel is niet gedragen en niet gebruikt. Alleen onbeschadigde artikelen in de originele verpakking (bijvoorbeeld dozen van skihelmen, thermokleding, etc.) mogen retour worden gestuurd. Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en snowboots mogen niet als retour doos worden gebruikt. Verpak deze doos altijd in een extra doos.
  • Het artikel is voorzien van originele labels.

Let op! Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren. Onze retourverwerking stelt aan de hand van diverse toetsingen vast of een retour gestuurd artikel voldoet aan de voorwaarden. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.

Waar kan ik mijn retour label/retour formulier vinden?

Wij voegen bij elke bestelling een retourformulier toe in je pakketje. In Nederland en België krijg je ook een retourlabel* meegeleverd die je kunt gebruiken om artikelen te retourneren. 

Zit het retourformulier niet in de doos? Dan kun je ook je bestelbevestiging uitprinten en hierop aangeven wat er retour komt en waarom.

Zit het retourlabel niet in de doos? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

 

* Je betaalt een kleine bijdrage voor de retourzending. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op het bedrag dat je terugkrijgt.

Hoe snel heb ik mijn geld terug?

De verwerkingstijd van een retour duurt meestal tot 7 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen in ons magazijn. Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren. Zodra het verwerkingsproces is afgerond, storten wij het bedrag van je geretourneerde artikel(en) terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Hier krijg je ook een bevestiging van in je mailbox. Het duurt gemiddeld 1 tot 3 werkdagen totdat het geld op je rekening staat.

Als je met creditcard betaald hebt, ontvang je het geld terug op je credit card. Het kan iets langer duren voordat het door jou te ontvangen bedrag te zien is op de rekening van je credit card. Dit komt omdat je slechts 1 keer per maand een rekeningoverzicht krijgt van je creditcardmaatschappij. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Mocht je na 10 werkdagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, stuur dan een mail met je naam en ordernummer naar [email protected]. Of misschien is de bevestiging in je spambox terechtgekomen?

Is mijn retourpakket al bij jullie aangekomen?

Wanneer je het retourpakket inlevert, ontvang je hier een bewijs van. Op dit bonnetje vind je een track&trace code, waarmee je het pakket kunt traceren via de website van de vervoerder. In sommige gevallen ontvang je deze code per email. Bewaar je verzendbewijs altijd goed.

Je kunt ook een foto maken van je retourlabel voordat je het pakketje inlevert. Daarop staat de barcode en de postcode van ons magazijn, die je kunt gebruiken om het pakket te volgen.

Via de track&trace kun je zien wanneer het geretourneerde pakket is aangekomen in ons magazijn. Houd er rekening mee dat het tot 7 werkdagen kan duren voordat ons magazijn het pakket verwerkt heeft. Wanneer dit is gebeurd, wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee de order is betaald. Je ontvangt hier een bevestiging van in je mailbox.

Zijn er kosten verbonden aan de retourzending?

Bij Skiwebshop betaal je een bijdrage van €2,00 voor het retour zenden van je pakket. Dit bedrag houden wij in bij het terugbetalen van je bestelling. Als je voor een standaardlevering van je bestelling gekozen hebt en deze volledig retour stuurt, ontvang je, naast het complete orderbedrag min €2,00, ook de gemaakte verzendkosten terug. Eventuele toeslagen blijven voor eigen rekening en worden niet teruggestort bij een retourzending.

Het teruggestorte bedrag van mijn retour klopt niet.

Wanneer je retourzending bij ons is verwerkt, wordt het geld automatisch teruggestort. Het bedrag wordt als volgt berekend:

Retourbedrag volledige bestelling retour = som van aankoopbedrag(en) geretourneerde artikel(en) + verzendkosten - retourkosten 

Retourbedrag gedeelte van bestelling retour = som van aankoopbedrag(en) geretourneerde artikel(en) - retourkosten

Komt het teruggestorte bedrag niet overeen met bovenstaande berekening? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. We controleren dit graag voor je.

Waarom betaal ik retourkosten?

Online winkelen is natuurlijk gemakkelijk, snel en flexibel. Het nadeel is echter wel dat als mensen ‘te veel’ bestellen en weer retour sturen, dit zonde is voor het milieu. Wij willen natuurlijk nog heel lang tussen de bomen door kunnen skiën. Door middel van de lage retourkosten van €2,- hopen we jou bewust te maken van je shopgedrag, maar je ook de flexibiliteit te geven. Daarnaast staat tegenover deze bijdrage natuurlijk ook een goede en snelle service vanuit ons.

We raden je aan om te proberen alleen te bestellen wat je nodig hebt. We helpen je hierbij door je al van een zo goed mogelijk maatadvies te voorzien. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Op deze manier houden we onze mooie planeet gezond!

Kan ik verschillende bestellingen in 1 doos terugsturen?

Indien je meerdere bestellingen thuis hebt en deze in 1 keer wilt retourneren, dan is dit geen probleem. Alle artikelen mogen samen in 1 doos, mits er ook van alle bestellingen een retourformulier in de doos zit. Met dit formulier kunnen wij zien welke artikelen er retour zijn gekomen, waarom ze retour zijn gekomen en bij welke bestelling de artikelen horen. Zonder dit formulier kan de retourverwerking vertraging opleveren. Op de doos hoeft maar 1 retourlabel te worden geplakt. Als je je bestelling in meerdere pakketten hebt ontvangen, kun je de artikelen ook in één doos terugsturen.

Kan ik producten in de sale ook retourneren?

Uiteraard kunnen ook onze sale producten binnen 14 dagen na ontvangt geretourneerd worden. Dit geldt voor al onze producten, zowel voor de sale als voor producten die tijdens een tijdelijke actie worden gekocht. Hier wordt geen onderscheid in gemaakt, ook bij deze producten wordt het bedrag gewoon weer teruggestort op je rekening.

Hoe kan ik artikelen retour sturen?

  1. Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retour sturen, mits ongedragen, niet gebruikt en voorzien van originele labels. 

  2. Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug. Met de originele verpakking bedoelen we bijvoorbeeld dozen van helmen en thermokleding. Zorg altijd voor een degelijke buitenverpakking. Originele dozen van producten mogen niet als retourdoos worden gebruikt. Verpak deze altijd in een extra doos. 

  3. Vul op het retourformulier, dat je met je bestelling ontvangen hebt, de reden van retour en stuur dit mee in de doos. Zit het retourformulier niet in de doos? Dan kun je de bestelbevestiging, die je op je mail hebt ontvangen, uitprinten en hierop aangeven welke producten je wilt retourneren. Dit stop je in de doos met de artikelen die je retour stuurt.

  4. Plak het retourlabel, dat je bij je bestelling hebt ontvangen, over het label waar je adresgegevens staan vermeld. LET OP! Plak de barcode niet over de naad heen, want dat kan ervoor zorgen dat de barcode niet goed gelezen wordt.

  5. Breng je retourpakket naar een PostNL punt (Nederland) of een DPD parcelshop (België) bij jou in de buurt. Voor een PostNL punt bij jou in de buurt kijk je hier en voor een DPD parcelshop hier.

LET OP: Bewaar je verzendbewijs
Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kun je je retourzending volgen op de website van PostNL (Nederland) of DPD (België). Je kunt dan zien of je pakket al bij ons binnen is.

Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail. Dit kan 7 tot 10 werkdagen na ontvangst in ons magazijn duren. 

Krijg ik ook mijn verzendkosten terug?

Wanneer je voor een standaardlevering van je bestelling gekozen hebt én deze volledig retour stuurt, ontvang je het complete orderbedrag min de retourkosten van €2,00 terug. De verzendkosten zitten hier dan ook bij.

Indien er slechts een deel geretourneerd wordt, crediteren wij alleen de geretourneerde artikelen min €2,00 en dus niét de verzendkosten. 

Eventuele toeslagen blijven voor eigen rekening en worden niet teruggestort bij een retourzending.

Extra gemaakte verzendkosten, zoals bijvoorbeeld avondlevering, express delivery of eilandentoeslag worden niet teruggestort na het retourneren van je bestelling.

Kan ik mijn order tijdens de feestdagen later retourneren?

In de periode rond de feestdagen kun je ons laten weten dat je je aankoop mogelijk later dan binnen 14 dagen wenst te retourneren. Zo heb je ruim de tijd om je cadeaus voor de feestdagen te bestellen. Laat het ons dan wel via mail weten binnen 14 dagen.

Mijn kortingscode is niet meer toegepast na mijn retour, waarom niet?

Bij sommige kortingscodes gelden bepaalde voorwaarden, zoals een minimaal bestel bedrag. Indien je na het retourneren van producten niet meer aan deze voorwaarden voldoet, wordt de korting niet meer toegepast op je bestelling. Mocht je hier vragen over hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice: [email protected]

SkiWebShop verlaten?Je kunt je winkelmand bewaren voor later!