Retourneren

Wat is het retourbeleid van SkiWebShop?

Is het artikel toch niet helemaal naar wens, dan kun je het natuurlijk retour sturen. Houd hierbij rekening met het volgende:

  • Het artikel wordt binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd.
  • Het artikel is niet gedragen en niet gebruikt. Alleen onbeschadigde artikelen in de originele verpakking (bijvoorbeeld dozen van skihelmen, thermokleding, etc.) mogen retour worden gestuurd. Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en snowboots mogen niet als retour doos worden gebruikt. Verpak deze altijd in een extra doos.
  • Het artikel is voorzien van originele labels.

Let op! Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.

Is het mogelijk een product om te ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. Je kunt het huidige artikel, waar je niet tevreden mee bent, binnen 14 dagen retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen voor de juiste maat of een ander product.

Kan ik mijn order tijdens de feestdagen later retourneren?

Wij begrijpen dat je cadeautjes ruim voor de feestdagen wil bestellen. Laat ons weten wanneer je je aankoop mogelijk later dan binnen 14 dagen wenst te retourneren. Stuur ons een e-mail zodra je de bestelling geplaatst hebt.

Kan ik producten in de sale ook retourneren?

Uiteraard kunnen ook onze sale producten binnen 14 dagen na ontvangt geretourneerd worden.

Kan ik verschillende bestellingen in 1 doos terugsturen?

Ja, alle artikelen mogen samen in 1 doos. Het is hierbij wel belangrijk dat van iedere bestelling een retourformulier in de doos zit. Met dit formulier kunnen wij zien welke artikelen bij welke bestelling horen.  Op de doos hoeft maar 1 retourlabel te worden geplakt.

Zijn er kosten verbonden aan de retourzending?

Bij SkiWebShop betaal je een bijdrage van €2,00 voor het retour zenden van je pakket. Dit bedrag houden wij in bij het terugbetalen van je bestelling.

Krijg ik ook mijn verzendkosten terug?

Wanneer je de bestelling volledig retour stuurt, ontvang je ook de verzendkosten (min de retourkosten van €2,00) terug.

Indien er slechts een deel van de bestelling geretourneerd wordt, ontvang je alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen min €2,00 en dus niét de verzendkosten. 

Extra gemaakte verzendkosten, zoals bijvoorbeeld avondlevering, express delivery of eilandentoeslag worden niet teruggestort na het retourneren van je bestelling.

Hoe kan ik artikelen retour sturen?

  1. Vul het retourformulier in, welke artikelen je terugstuurt en de reden ervan.
  2. Plaats de artikelen en het retourformulier in de originele verpakking.
  3. Plak het retourlabel, dat je bij je bestelling hebt ontvangen op de doos. Verwijder overige labels.
  4. Breng je retourpakket naar een PostNL punt (Nederland) of een DPD parcelshop (België) bij jou in de buurt. Voor een PostNL punt bij jou in de buurt kijk je hier en voor een DPD parcelshop hier.
Waar kan ik mijn retourlabel/retourformulier vinden?

Je vindt het retourlabel en retourformulier in het pakket. 

Zit het retourformulier niet in de doos? Dan kun je ook je bestelbevestiging printen. Geef hierop aan welke artikelen je terugstuurt en met welke reden. 

Zit het retourlabel niet in de doos? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Is mijn retourpakket al bij jullie aangekomen?

Wanneer je het retourpakket inlevert, ontvang je een verzendbewijs. Daarop staat een track&trace code, waarmee je het pakket kunt traceren via de website van de vervoerder. In sommige gevallen ontvang je deze code per email. Via de track&trace kun je zien wanneer het geretourneerde pakket is aangekomen in ons magazijn.

Je kunt ook een foto maken van je retourlabel voordat je het pakketje inlevert. Daarop staat de barcode en de postcode van ons magazijn, die je kunt gebruiken om het pakket te volgen.

Hoe snel heb ik mijn geld terug?

Je ontvangt je geld altijd zo snel mogelijk. Wij streven ernaar het geld binnen 7 werkdagen terug te storten nadat wij het pakket retour hebben ontvangen in ons magazijn. Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat je het retourformulier invult en toevoegt aan je retourpakket.

Mocht je na 14 dagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, ook niet in je spambox, stuur dan een mail met je naam en ordernummer naar onze klantenservice.

Waarom betaal ik retourkosten?

Online winkelen is natuurlijk gemakkelijk, snel en flexibel. Het nadeel is echter wel dat als mensen ‘te veel’ bestellen en weer retour sturen, dit zonde is voor het milieu. Wij willen natuurlijk nog heel lang tussen de bomen door kunnen skiën. Door middel van de lage retourkosten van €2,- hopen we jou bewust te maken van je shopgedrag, maar je ook de flexibiliteit te geven. Daarnaast staat tegenover deze bijdrage natuurlijk ook een goede en snelle service vanuit ons.

Het teruggestorte bedrag van mijn retour klopt niet.

Wanneer je denkt dat het teruggestorte bedrag niet klopt, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. We controleren dit graag voor je.

Mijn kortingscode is niet meer toegepast na mijn retour, waarom niet?

Bij sommige kortingscodes gelden bepaalde voorwaarden, zoals een minimaal bestelbedrag. Indien je na het retourneren van producten niet meer aan deze voorwaarden voldoet, wordt de korting niet meer toegepast op je bestelling. Mocht je hier vragen over hebben, stuur gerust een mail naar onze klantenservice.

SkiWebShop verlaten?Je kunt je winkelmand bewaren voor later!